sobota, 20 lipca 2013

138. GOFRY Z OPIEKACZA (vegan).

Jestem, wróciłam, fotorelacji nie będzie. (wolę nawet nie mówić czemu)
Mniejsza o to.
Jestem za to z nowymi pomysłami na pyszne śniadania, i 14 nowymi komiksami!

Nie dorobiłam się jeszcze gofrownicy.
Za to wymyśliłam sobie perfekcyjne, wegańskie gofry z opiekacza do kanapek!
Niech cię zatem nie zwiedzie ich wygląd...
Wypróbuj a na pewno nie pożałujesz :)


Wegańskie gofry z opiekacza & czekoladowy sos
(1 gofr)
(polecam od razu zrobić więcej, żeby kilkakrotnie nie dorabiać tak jak ja :))

♥ łyżeczka cukru lub innego słodzidła
♥ 2 łyżki mąki pszennej
♥ łyżka mąki kukurydzianej
♥ szczypta soli i sody
♥ 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
♥ 4 łyżki mleka (roślinnego)
♥ łyżeczka budyniu śmietankowego (nada się też waniliowy, chyba że wolisz gofry o konkretnym smaku :))
♥ łyżeczka oleju + do posmarowania opiekacza

Dokładnie mieszamy wszystkie składniki tak by powstało nam ciasto konsystencji gęstej śmietany.
Porządnie smarujemy opiekacz tłuszczem.
Do rozgrzanego opiekacza wylewamy ciasto, rozprowadzamy na równo.
Pieczemy ok. 10-15 minut. (do suchego patyczka)
UWAGA! Gofry mimo natłuszczenia opiekacza lubią się przyklejać, więc trzeba będzie się nieco nagimnastykować z odklejeniem ich :)


A co powiesz na to by podać je w kałuży wegańskiego czekoladowego sosu?

♥ kakao
♥ cukier
♥ mleko (roślinne)
♥ jogurt lub śmietanka roślinna/ zgęstniałe mleko kokosowe

Mieszamy, polewamy nasze pyszne chrupiące z wierzchu ale mięciutkie w środku gofry! ♥


***

12 komentarzy:

  1. Wyglądają apetycznie :> Robiłam kiedyś takie ala gofry z opiekacza ale z nieco innych składników.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta kałuża jest niezła! 14 komiksów! Lubię to, a już ten dzisiejszy Futrzak jest koffany:p

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne tosty tzn. gofry ! ja za to nie mam opiekacza, możemy się wymienić na jakiś czas ;D
    dobrze że jesteś ;*
    a wiesz, kupiłam dziś mąkę kukurydzianą i będę mogła wykorzystać jakieś twoje przepisy z jej udziałem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę zrobić te gofry, bo też nie mam gofrownicy ;3
    Pokaż komiksy!

    OdpowiedzUsuń
  5. A kiedyś się zastanawiałam czy gofry wyszłyby w opiekaczu! ; 0

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa jestem jak mi wyjdzie z tego przepisu :) mam nadzieję że uda się

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam wyprubowałam przepis i sukces gofry tostowe były dobre a nawet lepiej, olejem nie trzeba smarować opiekacza , tostownicy wystarczy olej w przepisie a nawet jeśli będą stawiać opór to mały. Polecam, robię je także bez użycia budyniu a tylko dodaję łyżeczkę cukru waniliowego.Swoją drogą myślałam że się nie udadzą ale jednak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jeszcze bez mąki kukurydzianej tylkoi ta zwykła.

      Usuń
  8. tak wystarczy ta zwykła.

    OdpowiedzUsuń